Bu yaz Paris Olimpiyatları’nda atletlerin yarışacağı Stade de France’a çok da uzak olmayan turistik Saint-Ouen bit pazarına 3 Nisan günü şafak vakti giren polis memurları sahte çanta ve ayakkabı satan 11 dükkânı kapattı.
Bu operasyon sırasında 11 mağaza kapatıldı ve polis sahte Louis Vuitton ve Nike ürünleri de dahil olmak üzere yaklaşık 63 bin sahte ürüne el koydu. Bu malların satışıyla bağlantılı olarak on kişi tutuklandı.
SAHTE ÜRÜNÜN MALİYETİ 1,7 MİLYAR EURO
Gazeteoksijen’in haberine göre Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi, sahte markalı giysilerin 2018’den 2021’e kadar Fransa’daki şirketler için yıllık ortalama 1,7 milyar euro (1,83 milyar dolar) zarara yol açtığını paylaştı. Polisin son dönemde aldığı önlemler Pekin, Londra ve Rio de Janeiro gibi Olimpiyatlara ev sahipliği yapan önceki şehirlerde alınan benzer önlemleri yansıtıyor.
Yine de bu artan polis faaliyetleri, yoksulluk oranlarının yüksek olduğu Seine-Saint-Denis gibi ekonomik olarak zayıf olan bölgelerde pek hoş karşılanmıyor ve polisin operasyonlarına yönelik eleştiriler sıkça dillendiriliyor.
70 TON SAHTE ÜRÜN YOK EDİLDİ
Yetkililer Şubat ayından bu yana Montmartre çevresindeki kayıt dışı pazarları ortadan kaldırırken, Haziran ayı başındaki gerçekleştirilen büyük bir operasyon, 70 ton ürünün imha edilmesiyle sonuçlandı.
Uluslararası Olimpiyat Komitesi, taklit ürünlere karşı koruma sağlamak amacıyla Fransız fikri mülkiyet koruma derneği UNIFAB ile güçlerini birleştirdi. UNIFAB CEO’su Delphine Sarfati-Sobreira, kuruluşun Olimpiyatlar öncesindeki yoğun çabalarının altını çizdi.
Paris Olimpiyatları’nın sponsoru olan LVMH de fikri mülkiyet haklarını korumak için yetkililerle yakın işbirliği içinde çalışıyor.
Fransız hükümeti sahteciliğe karşı önlemlerini artırırken gümrük noktalarında geçen yıl 20.5 milyon sahte ürün ele geçirdi. Bu rakam 2022’de 11.5 milyondu. Buna ek olarak, bu bahar aylarında 1200 gümrük görevlisi Olimpiyat Oyunları temalı sahte ürünlerini tespit etmek üzere UNIFAB’dan eğitim aldı ve 70 görevli de online sahtecilikle mücadele ediyor.
KAYIP TURİST HESABI
Ancak Fransız moda devleri için sahte ürünlerden daha büyük bir sorun var. O da sahte ürünler nedeniyle kaybedilen gelirlerden ziyade, yabancı müşterilerin Olimpiyat Oyunları sırasında Paris’i ziyaret etme konusundaki isteksizlikleri.
Air France-KLM, turistlerin Olimpiyat Oyunları süresince Paris seyahatlerinden uzak durmayı tercih etmesi nedeniyle bu yaz 180 milyon euro’ya kadar potansiyel bir kayıp öngördü.
patronlardunyasi.com